EPL Equity Assessment

In 2018, the Evanston Public Library commissioned an Equity, Diversity, and Inclusion (EDI) study to take a formal look at the realities and perceptions of equity across the Library’s assets, services and partnerships. The study has catalyzed an open discussion about resource allocation and new approaches to meet the needs of the under-served.

“The study pointed to new ways for connecting with all of our stakeholders. We are absolutely and continuously committed to meeting the diverse expectations and needs of Evanston residents. A priority for us now is exploring how to more effectively engage and support the African-American community. A related challenge is engaging with our bilingual Latinx community. We recognize that a history of racism and ongoing racial disparities in our country, in our community, and in our institution creates real trust issues that require a longstanding commitment, thoughtful action, constant work and honest dialogue to overcome.”
–Karen Danczak Lyons, Library Director

En 2018, la Biblioteca Pública de Evanston encargó un estudio de Equidad, Diversidad e Inclusión (Equity, Diversity, and Inclusion, EDI) para examinar de manera formal las realidades y percepciones de equidad entre los activos, servicios y alianzas de la Biblioteca. El estudio generó un debate abierto sobre la asignación de recursos y nuevos enfoques para satisfacer las necesidades de los usuarios desatendidos.

“El estudio señaló nuevas maneras de conectarnos con todos nuestros grupos de interés. Nuestro compromiso absoluto y continuo es satisfacer las diferentes expectativas y necesidades de los habitantes de Evanston. Una prioridad para nosotros ahora es explorar cómo involucrar y apoyar más eficazmente a la comunidad afroamericana. Una dificultad conexa es interactuar con nuestra comunidad Latinx bilingüe. Reconocemos que una historia de racismo y desigualdades raciales existentes en nuestro país, en nuestra comunidad y en nuestra institución crea problemas de confianza que precisan un compromiso permanente, una acción cuidadosa, un esfuerzo constante y un diálogo honesto para sobreponerse.”
–Karen Danczak Lyons, Directora de la Biblioteca

Today a reader, tomorrow a leader.